Gabo. nie že v opatrení MPSR je badať jasný zámer ale v opatrení MPSR a tiež ŠVaPS je JASNE badať, že asi nevedia čítať zákon. To že ŠVaPS podporila MPSR takýmto mimoriadnym núdzovým opatrením je znásilňovaním zákona, že to až do očí bije.
<br/>
<br/>Aby som bol konkrétny :
<br/>
<br/>podľa § 6 ods. 5 zák. č. 488/2002 Z.z. hlavný veterinárny lekár
<br/>a) je oprávnený v naliehavých prípadoch podľa § 32 ods. 1 a § 33 ods. 9
<br/>
1. priamo riadiť každého veterinárneho lekára, ktorý vykonáva odborné veterinárne činnosti na území Slovenskej republiky,
<br/>
2. nariadiť núdzové opatrenia, najmä obmedzenie pohybu osôb, zákaz pohybu osôb a ich styku a zhromažďovania,-(pravdepodobne mysleli toto ustanovenie)
<br/>
3. riadiť zamestnancov orgánov verejnej správy a iné osoby, ktorých činnosti sú potrebné na kontrolu alebo eradikáciu choroby zvierat, zoonózy, alebo elimináciu inej príčiny, ktorá môže predstavovať vážne nebezpečenstvo pre zdravie zvierat alebo ľudí a pre ktorej výskyt boli nariadené mimoriadne núdzové opatrenia,
<br/>
<br/>Ak teda § 6 ods. 5 písm. a) bod 2. oprávňuje hlavného veterinárneho lekára nariadiť núdzové opatrenie (jediná možnosť mi pripadá len tá pod bodom 2., ale ani táto hoci ide o demonštratívny výpočet obmedzení nespomína "priamy zákaz niektorej činnosti"- ale o.k)zároveň platí, že toto je možné vydať výlučne v prípadoch uvedených v § 32 ods. 1 a § 33 ods. 9 zákona č. 488/2002 Z. z.
<br/>
<br/>Ustanovenie § 33 ods. 9 zákona č. 488/2002 Z. z. je použiteľné (voľne povedané) len pre prípad priameho výskytu choroby (nákaza nebola zistená-teda vypadáva z hry), čo nepochybne vyplýva zo znenia tohto ustanovenia, ktoré znie: Ak sa na území tretej krajiny zistí alebo šíri choroba uvedená v prílohe č. 3, zoonóza alebo iná choroba zvierat, alebo sa vyskytuje iný jav alebo okolnosť, ktorá môže predstavovať vážne ohrozenie zdravia zvierat alebo zdravia ľudí, alebo ak na to oprávňuje iný vážny dôvod týkajúci sa zdravia zvierat alebo zdravia ľudí, najmä podľa zistení veterinárnych expertov Európskej komisie....
<br/>
<br/>Zostáva teda § 32 ods. 1 ...
<br/>
<br/>Podľa ustanovenia § 32 ods. 1 zákona č. 488/2002 Z.z. hlavný veterinárny lekár je oprávnený pri obchodoch so živými zvieratami, zárodočných produktov, odpadov živočíšneho pôvodu a patogénov a produktov živočíšneho pôvodu s členskými štátmi nariadiť mimoriadne núdzové opatrenia, ak ..... zámerne neuvádzam ďalšie
<br/>
<br/>pokračovanie tohto ustanovenia, pretože hneď od začiatku je zrejmé že mimoriadne núdzové opatrenia je hlavný veterinárny lekár oprávnený nariadiť PRI OBCHODOCH so živ. zvieratami, zárodočnými produktami, odpadmi živ. pôvodu ...
<br/>
<br/>Úsudok nech si urobí každý sám, ja vravím, že ani tento postup nemá priamu oporu v zákone, pričom však platí, že orgán verejnej správy, a tým viac orgán štátnej správy môže robiť len to, čo mu zákon dovoľuje, t.j. len to, na čo je priamo zo zákona alebo na základe zákona oprávnený., a to už vôbec nehovorím o tom, že v texte mimoriadneho núdzového opatrenia nie je uvedené presné označenie ustanovenia, na základe ktorého bolo vydané (ale to už je možno aj zámer).
<br/>
<br/>Ak aj po právnej stránke ide o pochybný krok, netvrdím, že napr. myšlienka následnej veterinárnej kontroly a uskladnenie a zákaz manipulácie s divinou do času vyšetrenia vzoriek mi je cudzia. Ale na čo hlásiť termín poľovačky ak táto povinnosť je už uložená lesnému úradu rozhodnutím MPSR zo dňa 31.10.2005 a tomuto podobné absurdity?
<br/>
<br/>Ak sa pýtaš, ktorý prokurátor podá protest, myslím, že ten, ktorému bude vec -kvalifikovaný podnet pridelená/ý, ale zatial ho nikto nepodal ( a to je už podľa môjho názoru parketa SPZ)