Veľmi smútne na veci je, že opäť sa potvrdzuje skutočnosť o neznalosti predpisov o poľovníctve. Je to smútne, ale SPZ, ktorý vychováva a skúša naších nových poľovníkov by sa mal na vec zodpovedne pozrieť.
<br/>Napr. len také spomínané zápisovanie sa do knihy návštev revíru:
<br/>1. Bez diskusie predpis hovorí každý, kto navštevuje revír za účelom výkonu práva poľovníctva - to znamená aj hospodár, aj člen poľovnej stráže ak má so sebou poľovnú zbraň. Teda ide za účelom výkonu práva poľovníctva, ale môže vykonávať zákonom stanovené úkony člena poľovnej stráže, resp. hospodára. Ak ide bez zbrane, môže plniť len úkony člena poľovnej stráže, resp. hospodára, vtedy sa nemusí písať, nejde za účelom výkonu práva poľovníctva.
<br/>Verím Vám, že písanie, či nepísanie sa do knihy návštev revíru, to sú len špekulatívne úmysly tých, čo robia SPZ-tke a všetkým poľovníkom hanbu. Nedalo mi sa neozvať, lebo dlho som o túto vec u nás bojoval a cez OkO SPZ som dosiahol, že sa píšu všetci bez rozdielu postavenia a funkcie v PZ. Inak to nemá zmysel. Budú padať rany, budete sa upodozrievať z pytliactva a len preto, že si každý vykladá predpis podľa svojho. Ten ale hovorí jednoznačne " každý kto ..." niet čo špekulovať, treba len trvať na dodržiavaní predpisov a následne vyvodzovať dôsledky z neplnenia si tejto povinnosti a bude poriadok. Predpis je dobrý, len jeho výklad je zlý!
<br/>2. Náležitosti knihy návštev do revíru si uprávuje užívateľ revíru, ale podstatne je, aby kniha plnila svoj účel, že musí byť na dostupnom mieste tak, aby pri vstupe do revíru sa mohol písať do nej každý kto tam ide. Príklad: u nás sú 4 knihy pre 4 časti revíru, povinnosť zapísať sa do príslušnej knihy je stanovená podľa hraníc k.ú. ( môže byť aj podľa možnosti vstupu do revíru ), nijaké vyhovorky neplatia, každý môže ísť do ktorej časti so zvolí, ale musí sa do príslušnej knihy zapísať. Potom aj hospodár aj PS vie, kde kto je a kde kto bol, sle aj ostatní členovia vedia, kto už pred nimi je v revíri a podľa toho si volia svoje návštevy revíru. Knihy sú umiestnené v skrinkách, každy má kľúč a na najoptimalnejších miestach pre vstup do tej-ktorej časti revíru. Jeden poľovník nemôže v tom istom čase byť zapísaný v dvoch knihách, ale všetci čo sú v revíri sú zapísaní v prislušnej knihe a ak padne rana vieme kde a kto. ak padne podozrivá rana v lokalite, kde nie je nikto zapísaný ( čo sa nestáva od doby kedy sme ujasnili systém zapíaovania ), tí čo sú tam okamžite zisťujú okolnosti podozrenia z pytliactva a toto prinieslo svoj efekt. V PZ je kľud a poriadok. OkO SPZ má tiež s tým pokoj, lebo platí to vo všetkých jej organizačných zložkách. Každý nepvolený spôsob lovu je pytliactvom, teda aj nezapísanie sa do knihy navštev neumožnuje nikomu zver loviť a malo by sa považovať za pytliactvo, lebo tu bol aj úmysel loviť z utajene.
<br/>3. Problém vidím aj v tom, že zapísovanie sa do revíru niektoré organizácie si upravili časovo tak, že aj deň pred vstupom sa zapíšu. Nie je to dobré a tu soím toho názoru, že JPaDP nedostatočne upravuje tento úkon zápisovania. Malo by sa jednoznačne zapísovať pri vstupe, nie 24 hodín, resp. 12 hodín, alebo ako niektorí funkcionári chceli až 48 hodín pred vstupom. Takéto zapísovanie zase len umožňuje neprípustiť na lukratívne posedy a miesta počas splnu iných spolupoľovníkov a rezervovať si tieto na viac dni a noci.