Nech sa mi synátor sem tam ozve, nemám na neho kontakt, "padol" mi telefón od zlosti o stenu. Tak na to Poiplie to len dobre obuť na sneh a blato a ideš ako LKT.
Mali sme Toyotu, neskor Terrano I, potom Terrano II..Pomedzi to Nivu...ALe teraz páni prepáčte, myslím že Land Rover Defender schová aj Toyotu...je to vlastná skúsenosť
ale to musí být člověk fanatický masochista aby si koupil defíka sice projede pomalu všude ale těch modřin co má normální chlap když se do toho nasouká :]:]:]:]
Terrano, bohužiaľ poriadny nepodarok zo stajne Nissan,podobne Opel Campo, podvozkovo nula,motoricky hluché,priechodnosť katastrofa...Pre porovnanie motor a vlastnosti Pajera 2,8TD - tak je to o dve triedy nižšie. Defender? Dobrá voľba, tiež som uvažoval kúpiť si ho, ale vsadil som na tri uzávierky, ohromný podvozok a nezničiteľný motor 4,2TD v mojej starenke LC80-ke. Neviem, či si tento model skúšal, asi nie, je ich strašne málinko na Slovensku, ale škrabal by si sa. Samozrejme, veľa ľudí si myslí, že keď zapne pákou 4LH, že je z neho offroad superman, tu je to o viacerých faktoroch, hlavne skúsenosť /aj ja som veľakrát vyhrabával auto do noci v hore/, obutie-typ dezénu-tvrdosť, krútiaci moment, vedieť kedy ísť na tzv.fulltime... Ale Defender by som nevolil, pri mojich trpasličích mierach 193cm a 108kg a naobliekaný by som vyzeral ako Yeti v Trabante. Zase po ceste sa mi lepšie išlo s Defenderom ako s mojou 2,4 tonovým obrom. A zase tiež veľa ľudí má zafixované, že čím menšie auto 4x4, s nižšou hmotnosťou/Niva,Samurai.../ sa lepšie vyškriabe. Bol som bohužiaľ tiež majiteľ Nivy.Zázrak techniky.Panebože. Ak sleduješ TV,dokumenty, lepšie kukni aké značky premávajú po Afrike, po púšti,ďalej Mongolsko, Kanada...Toyota,Toyota, sem tam Landrover,Mazda. Samozrejme, nie každá Toyota je kvalitnejšia ako Rover, posledné modely už ľudia osočujú, že kde sa podel ten povestný etalon kvality tejto značky? Ale aj tak asi ostanem verný tejto značke, ale nikdy nevrav nikdy.
Súhlasí,. Defik je pomerne nepohdlny. Moje miery su tiez nadstadartne, hlavne co sa tyka kg. Som jedenz tych co sa aj voda na nich nalepí. Ano sediš síce ako v zavretej skrini, ale v hore prejdeš všade. Posunul som vodicovu sedacku dozadu, este mensi volant a bude to ok Dá sa povedat že som skúšal značky pri ktorých sme začinali všetci ARO 240,Aro 10, potom Niva. Ked som sa dostal k Toyote LC, bolo ta ako v raji, ale mal som nekonečný problém z oredným nábojom. Náboj...potom ma očarilo TerranoI, vzal som jazdenku , a bol som v celku spokojný...tak som pribil novú II.Čo ti poviem, ja som s ním spokojný. jazdí ešte aj dnes a má 11 r. Medzi tým sam mal 2 Nivy... na robotu...jednu klasiku 1,6 , a jednu 1,7 i výbava Polovnik. Tá stara išla furt. len keby nebolo za nou treba tahat cisternu. Tá nová má 50000km , 5 rokov . Tiež nie zlé. Ale aby sme sa pochopili. Postupne som dospel k názoru, že my lesom horou a polom postihnutý potrebujeme jedno auto na robotu, nie medzikus na rodinné výlety a potom vecer hybaj na polovacku. Tak som volil Defendra 90 ,Td5 motor... Vozenie po asfaltke ...celkom ok. v terene, je to drač . obul som ho na MTcka, zabil som navijak. /dobre sa posedy savajú/...je to dobré auto. trochu mi vadí , že mohlo byt vacsie . Sadneme donho 3 ja , otec, syn, vezmem 2psy a sme plny. ale 110 som nechcel. Mozno casom. a ci som masochista? ...neviem. Ale modriny urcite nemam .
<br/>Takze Defik na robotu je podla mna dobra volba...
Defender, jasné že dobrá voľba, diely lacnééé, ale chalani si ich objednávajú z Anglicka, napr.zdvihnúť moju Toyotu o 10cm mňa vyjde 1300-1800eur, podľa značky podvozku a potvoru Defender si kámarát dvíha za 500eur. Šľak ma ide trafiť. Všetko má svoje výhody a nevýhody.