Do terénu to není a pozor, každá SX4 nemá 4x4 (ty levnější jen náhon na předek) a ty kryty pod vozem jsou jen plastové imitácie. Ale i SX4 s 4x4 stačí jen tak na blátivé nebo zasněžené rovinaté polní cesty. Ale na běžné silnici když to klouže je SX4 s 4x4 super. Pokud potřebuješ auto do terénu pak hledej to, které má žebřinový rám (!) a pokud možno pevné nápravy s uzávěrkami dif. nebo aspoň s mezinápravovou uzávěrkou (Samuraj, Vitara, Pajero, Defender ... a další).
zalezi od toho kde to auto chces pouzivat. Jazdim s tymto autom v dieselovej verzii a mozem povedat, ze lahky teren zvlada bez problemov. dokonca sa snou bez problemov da jazdit aj v kopcoch po lesnych cestach aj ked je trosku viac blata ci snehu. ma vsak jednu nevyhodu oproti inym 4x4, teda okrem toho, ze vzhladom na napravy a svetlu vysku nema taku prejazdnost. podla mna chyba redukcna prevodovka. Ja osobne mam trosku strach ked idem dole kopcom po vacsom blate alebo lade kedy potrebujes aby sa ti kolesa stale tocili ale auto islo pomalicky tak aby si nepotreboval brzdit. Problem je ked sa rozbiehas. ale inak zatial som presiel vsetko co som potreboval. Je jasne, ze neidem do takechio terenu kde chodim s otcovou Grand Vitarou. Takze treba uvazovat aj nad tym a brat do uvahy ze to nie je offroad ale osobne auto s pohonom 4x4.
neoporucam ti davat taky tazky motor do samuraia. do Vitary prip. Grand Vitary by to nemal byt problem ale tak ako tu uz bolo napisane tieto auta boli vyrabane aj s dieselovym motorom. Co sa tyka samuraia tak to auticko je male a lahke, a tem motor mu neprospeje, bude tazke na predok. Mal som moznost sa vozit na samurai s 1.9 peugeot motorom a bola to katastrofa. na ceste max 80 a v terene sa to auto trapilo aj ked preslo skoro vsetko samurai s 1.3 benzinom bol o 100% lepsi.
Sibo a FortuneHunter, dakujem. Aj na zaklade vasich reakcií súdim, že SX4 by mi mala vyhovovať - potrebujem iba vylepšené osobné auto - zlepsiť prejazdnosť hlavne v zime, teda ľahší terén stačí. Tam kde jazdím, s osobným autom bez 4x4 často zapadám, musím naťahovať reťaze, alebo mierne škrtnem podvozok.Predpokladám, že ak ste nespomenuli žiadne iné neduhy, tak ste zrejme pri používaní SX4 neodhalili také závažné nedostatky, pre ktoré by bolo treba kupu oľutovať.
Ahoj, u nás to má několik lidí, jako osobák, který občas musí do lehčího terénu je to velmi dobrá volba, musíš si uvědomit jaké terény budeš jezdit. Bylo by zbytečné mět hamra na zasněženou polní cestu??? A pokud jak píšeš potřebuješ jen lehčí práci pro tvoje vozítko, tak si myslím že budeš spokojená
Taktiež na tom jazdím, na zhoršené cesty(teda naše typické zimné ,častokrát neudržiavené cesty je to super)
<br/>Dole na juhu to je tiež super, na poľné cesty je to ideál. Skúšal som aj prechod cez les v kopcovitom teréne počas jesene, nebol žiaden problém len treba dávať bacha na kamene, konáre, keď človek ťukne toto, serie to viac ako keď oškre starú nivu...
<br/>Ako tereňák by som to nebral,ale na účely aké si menoval to určite postačí...
Nejako ste na môj príspevok nereagovali tak sa skúsim opýtať znova: Má niekto skúsenosti s výmenou motora v Lade Nive 1600 za nejaký diesel? Poprosil by som o informácie ktorý tam najlepšie pasuje, ktorý sa Vám najlepšie osvedčil. ďakujem
Michal stretol som sa s nivami ktore maju motor s VW ale aj peugeot 1,9 ale nejak vážne som sa o to nezaujimal ak sa do toho ides pustit ,bude to fuška nakolko je tam málo miesta a väčšinu dielov budes musieť vyrobiť alebo dosť upravovať.Zda sa mi to aj dosť velká investícia do ničoho ,skôr pozri na internete v nemecku tam za nejakých 1500-2000 eur sa semtam objaví niva s dieselom .Rátaj ,že ten instal diesela ťa chytí zhruba na 30tis sk a to ked si nebudes ratať svoju pracu takže to premysli.Ahoj.
Neviem prečo chceš na NIVE 1600 menit motor. Ak kôli spotrebe , priškrť druhú komoru v karbeci a máš to. V teréne aj tak nepotrebuješ jazdiť ako na veľkej cene. Ja mám tiež NIVU 1600 a som s ňou spokojný. Prejde blato i sneh , pokiaľ nezostane visieť na podvozku.
tiež som zvažoval zmenu motora ale nakoniec ako ti tu chalani popísali dal som si namontovať plyn. plynom sa malinko zníži výkon motora ale auto ma redukciu takže je to Ok a spotreba je prijateľná.