Ahojte
<br/>U nas mame v zdruzení , UAZ, NIVU, GAZ, Pajero, Samurai, Mercedes G-Puch a Landrover Defender a najlepsi bezkonkurencne je v terene mokrom alebo v snehu Mercedes G Puch a po ňom Defender
ak nebereme velkost uzitkoveho priestoru tak samko nema konkurenciu, mozes mi tvrdit ze tazky puch pojde po orbe tak ako 950kg samo, alebo niva, samo je japonec a niva je rus, viac asi netreba dodat, ked samka zdvihnes o cca 6cm, das 205/80 R15, solidny navijak, nechas dorobit uzavierky, a pripadne tam das 1,9TDI, tak konkurenciu nenajdes, len uzitkovym priestorom, ale aj bez uprav 1,3 samko nema v terene konkurenciu
Nesúhlasím , u nas v horach ked napadne veľa snehu tam sa Samurai nechytá Ja osobne mam dvojtonové Pajero a neraz mi predná maska s ramom slúžia ako snežný pluh a to sa so Samuraiom robiť nedá. Má u nás jeden Samuraia a neberiem mu to že je ľahký a úzky s dobrou manévrovateľnosťou v teréne ale v praxi sme narazili na prekážky ktoré Samurai nezvládol a Puch a Defender áno
tak potom lepsia je tatra 850, ja mam uplne ineskusenosti, ide o to aby si bol spokojny, fyziku ale neokasles 2,5tdi v pajere, pajero nezvladne ani tie naklony, a mala poznamka, uz vidim ako 2,5tonove auto ide orbou, ide aj o manevrovatelnost v lese, jarkom ktorym prebehnes kratkym samom sa pajerom nedostanes, ja som maximalne spokojny, kedze nie som offroad expert tak ti nepoviem preco samko je spica a preco upraveny samo nema konkurenciu, ziadnu, a ked uy velke auto aj luxusne, tak discovery 2, tu sa pajero nechyta vobec v ziadnom parametre, je to vlasne lux defender. ale keby boli peniaze urcite G potom Defender kratky.
chlapi a kam vy s tymi terenakmi jazdite az pod posedy alebo az na sme vrcholy himalaji ? :D za chvilu tu bude z toho offroad forum a koho autak zdolal vacsi teren :D:D:D
Napríklad včera som bol prikrmovať , viezol som vrecia kukurice a v pol metrovom snehu. Keby sme to mali vynosiť v našich horách pešo tak na to už v dnešnej dobe nemáme ani čas. a k tomu chodeniu autom pod posed len toľko ja som bol tento rok možno na posede tri krát. Neobľubujem túto formu poľovania u nas sme naučení piršovať. Zoberiem flintu na plece a flákam sa po chodníkoch a zvážniciach. Je pravda že v hore skorej dočkáš ako dobehneš ale posedy ja nemusím. Sadnem v hore na peň a sedím.
Ťažko porovnávať jednotlivá vozidlá,záleží aj od veľa okolností (pneumatiky,svetlá výška vozidla,či je sneh mokrý alebo sypký,vodič ai).Tiež by som ti mohol oponovať, s Pajerom som ostal visieť sotva v polmetrovom mokrom snehu a nepomohol ani nárazník,ani rám.Proste ostal som visieť na podvozku a pomohla len lopata.A to isté sa mistalo s Nivou.Ahoj.
Mas uplnu pravdu.Zavisi od vela okolnosti a tazko porovnavat jednotlive auta.Kazdy chvali len to svoje.Ale o tom je forum,aby si kazdy mohol napisat vlastny nazor.
Polovnicku chatu mame na hrebeni zhruba vo výške 1000metrov ,da sa povedať že ked je sneh dole hore ho je 80cm a viac,chodime na chatu cez víkend tak 5-7 plus proviant a každy ma nejaku tu výstroj.Chvališ tu samuraja alebo nivu ale to to je male a nema výkon.Naložený patrol s reťazami a v snehu tak, že štyridsiatka štylka ide po koniec rukoväte zobral v priemere 50l nafty na 100km a nissan pickap o par litrov menej.Co bolo vsak horsie po víkende ,pripomienky manželky o čistote auta.Poznam mnohých kolegov ,čo maju tzv leštenky na predvádzanie ale ja mam auto aby služilo. Dalsia vec patrol ma slabinu praskajuce hlavy ,terana slabe prevodovky a automaticke volnobežky su nedostatočne dimenzovane.Pri nive a samuraji sa neda v noci spať lebo ich chrume hrdza.Da sa s humorom aj vážne na tuto temu vela rozpravaťa takže Jaro nemusíš to čitať aj s chlapmi ked sediš na chate nedebadite len o polovačke.Lovu Zdar.
Popis tie prekazky8-LNeni samuraj ako samuraj 410 4rych-na 15" slabsi 413´+300cm3 5rych na 16" zadna uzavievrka preskoci to Pajero v tom snehu lebo pajero nema uzavierku jazdil som dva. Vcera som bol rozvazat krmivo na L200 v robote som jazdil NIVU a Patrol mal kolega co spolu chodime krmit .
To s tými hlavami mas pravdu ja som už tiež musel meniť.. ale je to presne o tom na čo to auto potrebuješ a v akom terene s nim budeš chodiť. Má svoje výhody aj Samurai možno s nim chodiť po hore pomedzi stromy kedze je uzky a kratky a možno by sa s nim dalo ist aj do pohonu duriť ale ja v našich podmienkach potrebujem auto veľké aby som na chatu odviezol 5 chlapov z batohmi /tiež mame chatu cca v 1000 mnm/ a už teraz je tam snehu chlapovi po vajc.. a ložný priestor je dôležitý, nemam problem odviesť jelena, diviaka a ešte 5 chlapov naraz a pre rozvoz krmiva ideálne. Mám za tým ťažné a aj klasický záves a bežne s tým po hore rozvážam siláž v 1,5 kubíkovej vlečke. o sene ani nehovorím. Nemám síce uzávierky ale vraj sa to da dorobiť, ale zatiaľ neuvažujem. Mám pravidlo že ked je už toľko snehu že neprejdem tak nastupuju nohy a ruksak, či už z krmivom alebo aj úlovkom. Starší kolegovia vždy pripomínajú že sa zaobišli bez terennych aut a priznajme si my sme už bez nich pomali hotoví.
Tak včera som bol vyskúšať svojho Mavericka na nových izardách od matadoru v našom snehu ... Musím povedať že som príjemne prekvapený. Hrnul som sneh pred sebou ale auto šlo, o tom som vlani na tých galuskách čo som mal mohol len snívať. Na lúke som vbehol do riadneho blata zapadnutého 40cm snehom, ale dokázal som sa vyhrabať bez všetkého ... No okrem spotreby nedám na to auto dopustiť ... A inak som tu čítal že je to iná cenová kategória ako VITARA ... veru nie je, Aj ja som chcel vitaru pôvodne, ale za 97 ročník pýtali všetci okolo 190 000,- a toľko som nemal ... toto ma vyšlo o 20 menej
Ako napísal Lacika, aj LKT sa dostane hoooodne ďaleko a tank ešte ďalej..:D:D Terénne auto treba vyberať podľa toho, načo bude najviac využívané (či a koľko bude jazdené po asfaltke, v akom náročnom teréne atď) . Po rovine a po miernom daždi na poľnej ceste nemá problém ani Hyundai Tuscon a Š Octavia 4x4....
Johny urcite si spravil lepsie že si zobral nissana alebo resp premenovaneho mavericka,vitara v rocniku 97 chodila s 2litrovým motorom od mazdy-velmi kulturny motor ale slaby točivý moment.Dalsia vec že vitara je nizka a ked ju chceš dvihnuť a dáš dole prahove plasty ,zistíš ,že nie zlodej ale hrdza zobrala prahy.Co sa týka odolnosti maverick je min o triedu vyššie.Este taka moja uvaha že si mal miesto izard zobrať radsej visenty.
pani, suhlasim z nazorom, ze je viac aut vhodnych do terenu a je to o tom co komu viac sadne, kazde auto ma svoje pre a proti. Zabudame vsak na jednu vec aj najlepsie auto so zlym soferom zapadne:D, takze nie vsetko je o aute ale dolezita je aj zrucnost sofera
Jezdím různými offroadya využívám je pro myslivost už od r. 1991 a tak si myslím, že nějaké zkušenosti mám. Nebudu psát o značkách, ale pro každého, kdo uvažuje o pořízení si "čtyřkolky" pro polovnictvo mohu doporučit aby uvažoval ve dvou rovinách :
<br/>
<br/>1) Jaký terén budete potřebovat pravidelně zdolávat - pokud to budou jen lesní a polní zpevněné cesty, občas louka nebo les s pevnou zeminou a bez větších nerovností, pak postačí běžné SUV (např. CRV, Tuscon, X-5, X-3, Š-Oct.4*4, RAV4.... a mnoho dalších) t.j. takové, které se tváří jako teréňák, má 4x4 ale nemá rám, nemá pevné nápravy ani uzávěrky difu a redukce, nemá krátký rozvor a dobré nájezdové úhly a má samonosnou káru. Když ale s nimi půjdete často do těžšího terénu pak je zrušíte (zejména uložení náprav v kastli a celý podvozek) za krátkou dobu.
<br/>
<br/> Pokud ale bude potřeba častěji zdolávat těžký terén jako cesty vyježděné Lakatoši, bahna, hluboké koleje, kamenité a bahnité brody, prudké výjezdy a sjezdy s příkopy a většími nerovnostmi, pak volte vždy offroad, t.j. čtyřkolku s žebřinovým rámem a pevnými nápravami, využijete i uzávěrky difu a občas i redukci. Pokud je terén převážně lesní, je vhodnější lehký a obratný offroad (Suzuki, NIva, Daihatsu a také krátké Pajero), pokud převažuje polní terén pak vyhoví i velké vozy.
<br/>
<br/>2) Druhou rovinou úvahy je poměr ujetých km silnice/terén. Pokud využijete 4x4 v poměru silnice terén 90/10% pak je neekonomické si vůbec čtyřkolku pořizovat, při poměru do 70/30% postačí SUV a pokud je poměr terénu vyšší než 30% pak je už klasický offroad nezbytný.